ESRI Shapefile
Type of resources
Available actions
Topics
INSPIRE themes
Contact for the resource
Provided by
Years
Formats
Representation types
Update frequencies
status
Scale
-
JP Ceste Federacije BiH d.o.o. Sarajevo upravlja sa 61 tunelom, čija je prosječna starost oko 40 godina. Tuneli su zatvoreni objekti koji služe za prelaz prometnica kroz stjenoviti ili zemljani masiv.
-
Jedinice za distribuciju ili korištenje statističkih informacija. Registar prostornih jedinica je evidencija u kojoj se vode i održavaju podaci o prostornim jedinicama. Podatke o prostornim jedinicama u skladu s propisima vode, Federalna uprava za geodetske i imovinsko-pravne poslove, Federalno ministarstvo prostornog uređenja, Zavod za javnu upravu, Federalni zavod za statistiku i nadležne općinske službe. U registru prostornih jedinica vode se nazivi i alfanumerički podaci za sljedeće prostorne jedinice: Federacija BiH, kantoni, jedinice lokalne samouprave, naseljena mjesta, mjesne zajednice, statistički krugovi i popisni krugovi. Navedeni podaci unose se u Registar prostornih jedinica iz službenih dokumenata tijela koja donose odluke i druge akte sukladno propisima o naseljima.
-
JP Ceste Federacije BiH d.o.o. Sarajevo upravlja sa 578 mostova, čija je prosječna starost oko 45 godina. Mostovi u širem značenju su svi vještački objekti (mostovi, vijadukti, nadvozi, podvozi) koji služe sigurnom vođenju saobraćajnica preko prirodnih i umjetnih prepreka.
-
JP Ceste Federacije BiH d.o.o. Sarajevo je nadležno za magistralnu cestovnu infrastrukturu na teritoriji Federacije Bosne i Hercegovine. Na prostoru Federacije Bosne i Hercegovine dužina kategorisanih magistralnih cesta je 2.468,373 km, od čega su 2.403,998 km dionice u smjeru i 64,375 km dionice suprotne od smjera. Magistralne ceste su javne ceste koje povezuju cjelokupan ili veći dio prostora države Bosne i Hercegovine, Federacije i integriraju ga u evropsku mrežu cesta, a čine međusobnu zavisnu prometnu mrežu. Sa tehničko-eksploatacionog stanovišta, standardna magistralna cesta je dvotračna cesta sa maksimalnom projektovanom brzinom 80 km/h, širinom jedne saobraćajne trake od 3,25 do 3,75 m i širinom bankine od 0,50 do 1,00 m.
-
Ured za borbu protiv korupcije i upravljanje kvalitetom Kantona Sarajevo je uz pomoć i podršku Ambasade Sjedinjenih Američkih Država uspostavio Interaktivnu mapu za područje Kantona Sarajevo. Razlozi za uspostavu ovakvog alata su višestruki, počevši od potrebe za prezentiranjem javnosti prikupljenih podataka iz oblasti gradnje i prostornog planiranja u Kantonu Sarajevo, neophodnosti povećanja same transparentnosti (kao najefikasnijeg lijeka protiv korupcije) procesa koji se odvijaju u ovom sektoru, kao i u svrhu praćenja i prevencije koruptivnih aktivnosti i ponašanja u ovoj oblasti. Interaktivna mapa pruža mogućnost provjere da li se u sektoru gradnje i prostornog planiranja djeluje i postupa u skladu sa propisima, a raspoloživi podaci se odnose se na dva segmenta: gradnja objekata i sječa šume. Segmenti su u Mapi prikazani odgovarajućim simbolima i vizuelnim rješenjima zavisno od stadija gradnje u kojem se objekat nalazi, odnosno da li se radi o bespravnoj sječi/krčenju šume ili po odobrenju nadležnog organa, uz ostale relevantne podatke koji se odnose na ove segmente. U sektoru gradnje i prostornog planiranja od presudnog značaja za sprečavanje potencijalnih štetnih posljedica jeste blagovremenost informacija. Dakle, kroz Interaktivnu mapu namjera je da se podstakne društveni aktivizam u oblasti gradnje i prostornog uređenja u svrhu sprečavanja korupcije i drugih nepravilnosti, a na osnovu blagovremenih informacija koje ovaj alat omogućava. Postoji više veoma značajnih ciljeva koji se žele postići uspostavljanjem i stavljanjem na raspolaganje široj javnosti ovakvog analitičko-statističkog alata: povećanje stepena transparentnosti (kao najefikasnijeg rješenja protiv korupcije) u sektoru gradnje i prostornog planiranja; zaštita prirodnih resursa i životnog prostora; prevencija i sprečavanje korupcije u sektoru gradnje i prostornog planiranja; praćenje djelovanja političkih subjekata, te prevencije i sprečavanja finansiranja političkih partija; prevencija i sprečavanje ulaganja tzv. „prljavog novca“; poboljšanje kvaliteta samih prijava korupcije i drugih nepravilnosti; poboljšanje efikasnosti i ekonomičnosti postupanja nadležnih organa itd.
-
Glavni izvor podataka o tlu u Bosni i Hercegovini je Osnovna pedološka karta u mjerilu 1:50.000. Projekat izrade Osnovne pedološke karte započeo je 1964. godine a implementirao ga je Agropedološki institut Sarajevo. Osnovna pedološka karta izrađena je na pedogenetskim principima. Područje BiH pokriveno je 71 list koji su cijeli unutar BiH i još 45 listova koji su uključivali površine pograničnih država. Metodologija istraživanja tla je dogovorena 1964. godine, a kompletiranje svih listova obavljeno je 1984. Gustina profila je bila približno 1/100 ha, a analitički laboratorijski podaci za profile (fizička i hemijska svojstva) uključeni su kao aneks za svaki list. Klasifikacija tla je zasnovana na genetsko-evolucionim principima, u kojima je tip tla bio osnovna jedinica sistema klasifikacije. Jedinice za mapiranje uključivale su informacije o tipu tla, podtipu, sorti, pa čak i formiranju tla. Morfološke i litološke karakteristike bile su glavni kriteriji za razlikovanje. Na karti tla BiH u mjerilu 1:50.000 identificirano je 1.176 kartirnih jedinica.
-
Zavod za planiranje razvoja Kantona Sarajevo je kroz projekat „Ažuriranje osnovne topografske karte 1:5.000 urbanih područja Kantona Sarajevo“ – Faza 2: Prikupljanje podataka o visini objekata, izradio 3D model urbanih područja Kantona Sarajeva. 3D objekti urbanih područja Kantona Sarajevo definisani su sa njihovim prostornim položajem (osnovom) i visinom. 3D geometrija objekata, za kreiranje 3D modela urbanih područja Kantona Sarajevo, dobijena je podizanjem konture objekta na apsolutnu visinu i izduženom za visinu objekta, čime se dobija objekat detaljnosti LoD1. U LoD1 model zgrade je predstavljen u blok modelu zgrada. Ova geometrija je postavljena u prostornu bazu podataka (Microsoft SQL) sa atributima: apsolutna visina dna objekta, apsolutna visina vrha objekta i relativna visina ovjekta. Geometrija se može vidjeti u aplikacijama koje podržavaju 3D (npr. direktno u ArcScene). Aero fotografije su korišćene za dobijanje oblaka tačaka za određivanje najviše tačke objekta, a DTM urbanog područja Sarajeva je korišćen za određivanje visine tačke objekta na tlu. Ovakav prikaz objekata (LoD1) dovoljan je za prostornu analizu na nivou urbanističkog plana (npr. procjena gustine naseljenosti, proračun građevinske bruto površine (BGP), simulacija i modeliranje ventiliranih urbanih koridora, stvaranje pametnog digitalnog grada itd.). Kako bi zadovoljio potražnju za efikasnom vizualizacijom 3D modela gradova, novi Open Geospatial Consortium (OGC) kreirao je CityGML koji definira 3D model grada u pet različitih nivoa detalja. CityGML je otvoreni model podataka za skladištenje i razmjenu 3D modela gradova. Koristeći OGC standarde za razmjenu prostornih podataka Zavod za planiranje razvoja Kantona Sarajevo kreirao je WMS (Web Map Service): 3D model urbanoih područja Kantona Sarajevo.
-
Mreža regionalnih cesta Kantona Sarajevo obuhvata sve ceste koje su u nadležnosti održavanja Direkcije za puteve Kantona Sarajevo (regionalne te određene magistralne i lokalne, koje su sporazumno preuzete na održavanje). Regionalne ceste prvog reda namijenjene su za saobraćajno povezivanje ekonomskih područja države ili entiteta, značajnih središta lokalnih zajednica, kao i za saobraćajno povezivanje sa cestama iste ili više kategorije. Posebno izgrađeni priključci, ukoliko su predviđeni, čine njihov sastavni dio mreže cesta u Kantonu Sarajevo. Regionalne ceste drugog reda namijenjene su za saobraćajno povezivanje središta lokalnih zajednica u okviru određenog entiteta, za povezivanje turističkih (turističke ceste) i graničnih područja značajnih za državu, te za povezivanje graničnih prijelaza sa cestama iste ili više kategorije, kada prema propisanim kriterijima kategorizacije ne dostigne višu kategoriju. Trenutno Direkcija za puteve Kantona Sarajevo upravlja sa oko 350 km ceste u Kantonu Sarajevo.
-
Inženjerskogeološka karta FBiH se odlikuje izrazitom raznovrsnošću litostratigrafskog sastava (stijene i kompleksi stijena su često puta tektonski vrlo oštećeni), visokim stupnjem seizmičke djelatnosti, kompleksnim hidrogeološkim svojstvima, izrazitim reljefom, različitom klimom i vodenim tokovima velikog nagiba dna, te značajnim uticajem antropogenim uticajima na teren. Ove specifičnosti u većoj ili manjoj mjeri već unaprijed određuju i inženjerskogeološke karakteristike terena. Polazeći od spomenutih specifičnosti područja FBiH na karti su prikazani: litološki sastav sa važnijim fizičkim svojstvima stijena i kompleksa stijena što su nastale endogenim i egzogenim geološkim procesima. Na temelju inženjerskogeoloških značajki tereni su rejonirani prema stupnju stabilnosti i stupnju najveće seizmičke aktivnosti. Pored litološkog sastava terena, prikazane su i engodene pojave kao što su lomovi (rasjedi, ljuske i navlake). Savremeni egzogeni geološki procesi su prikazani pojavama koje su neposredna posljedica tih procesa na terenu. To su područja koja su ugrožena klizanjem i odronjavanjem stijena, brzim ispiranjem, stvaranjem jaruga i naplavina od bujica. Prema stabilnosti padina tereni su razvrstani u tri kategorije (stabilni, uslovno stabilni i nestabilni tereni). Uvažavajući izuzetan uticaj potresa na inženjerskogeološke uslove terena, na karti su razgraničena područja različitih stupnjeva najjače potresne aktivnosti prema MCS skali.
-
Prostorni plan općine Visoko za period od 2014. do 2034. godine je obavezujući planski dokument, kojim se planski usmjerava razvoj općine Visoko, odnosno određuju se uvjeti korištenja, izgradnje i uređenja prostora i donose se mjere i smjernice za zaštitu prostora. Ukupna površina obuhvata iznosi 23372,08 ha.